Сторінки

вівторок, 23 липня 2024 р.

Територія особистості

Тіна Тернер. Танець життя
(продовження)

 

Так, вона була віддана Айкові, незважаючи ні на що, але любов минула. Ніхто не знав, що насправді відбувалося поміж ними. За власним ствердженням Тіни, вона зробила з нього ідола, але потім втратила і це почуття. Вона допомагала йому в усьому, в тому числі й у написанні хіта «Proud Mary», який захоплено слухала вся Америка. Айк намагався просунути студію на хвилі цього успіху,  але саме тоді почалися наркотики та повне божевілля агресії, і це ставало все тяжчим. Він не сприймав нічого з того, що йому намагалися сказати. Тіна писала йому листи, пояснювала, що так спілкуватись із музикантами не можна, аналізувала, що насправді відбувається. Марно. Побої, гаряча кава в обличчя, набряк третього ступеню... Вона зненавиділа його та пообіцяла собі, що ніколи не пробачить. Спроби піти зустрічали шалений опір.
«Я змирилися з тим, що я така нікчема, мені стало байдуже. Я була сама, як я можу передати весь біль та глибину своєї самотності?.. Я пішла до лікаря за снодійним». У 1968-му вчинила спробу самогубства та зрозуміла, що  страшенно боїться цього чоловіка… Вісім років потому, у своїй книзі вона опише це, як «останній шматочок справжнього насильства». Вперше розповідь про це публіка побачить у журналі «People» наприкінці 1981 року. Тридцять мільйонів читачів відчують справжнісінькій шок. 
Айк відсторонювався, не знав або не хотів знати, що вона відчуває, чому намагалась накласти на себе руки. «Вона намагалася бути такою, якою хотів її бачити я, напевно від цього їй було боляче та вона мала нещасливе життя. Ми жили в брехні… Але мені не вистачило розуму в якусь мить себе зупинити…». Слабке та невиразне виправдання, замішане на цілковитій байдужості.
Тіна ж за цей час подорослішала та немов виросла, подалася до буддизму, з яким її, до речі, познайомила чергова коханка Айка. Згодом саме буддизм став виходом із темряви, бо змінив її ставлення до ситуації. Іноді Тернер називала себе «буддисткою-баптисткою», маючи на увазі своє виховання в баптистській церкві, де її батько був дияконом. З буддистською свідомістю та вірою вона остаточно визначиться в 2016 році. «Складні хвилини твого життя можуть когось надихнути. Боляче згадувати ті часи, але прощення шлях до звільнення». Саме в ті часи вона остаточно пробачить минуле.
«Чим більше співаєш мантри, тим більше звільняєшся психологічно і я стала розуміти чого хочу від життя,  бачити його, розуміти необхідність змін… Цей звук поєднує тебе із всесвітом…». Через місяць вона почула з зали: «Тіно, ти нарешті запалюєш…». Вона й насправді ставала впевненішою, її більше не цікавила точка зору Айка, вона вже не боялася.
Це ніби зійшло на неї: «Двері відчинено, можна йти…». Після чергової бійки Тіна взяла маленьку залізу, вийшла з готелю, пересуваючись шосейними дорогами з побитим обличчям, коли її ледве не переїхала вантажівка, дісталася іншого готелю, де управитель поселив її безкоштовно в найкращому номері.
4 липня 1976-го назавжди увійде в її життя днем свободи… Нарешті вона вільна, а ще  Тіна назавжди запам`ятала величезні очі фар на широкому шосе, що на секунди немов  висвітили її  нове життя та спопелили  минуле. Але, як виявиться, не назавжди.

Олена Ємельянова

 

«Кожен, хто знає мене, розуміє, наскільки важливим для мене є дизайн. Мої друзі і я жартуємо, що у минулому житті я, швидше за все, була дизайнером. Я волію жити в атмосфері краси та гармонії, в оточенні свічок, квітів і класичних меблів. Я точно знаю, якою має бути ідеальна для мене кімната, і я знаю, як це втілити…».
 
«Мені подобається втілювати у життя задумане».
 
«People often ask me when am I gonna slow down. You know what I tell 'em? I'm just gettin' started».
 
«Попередні тенденції будуть робити вас старшими. Ідіть у ногу з часом, купуйте нові речі, які вам личать, і ви почуватиметеся молодшою».
 
«Природа була моїм притулком, світом, де я знаходила любов і гармонію».
 
«Хтось каже, що життя, яке прожила і мої концерти – це чудово… бо люди мене так цінують. Так потрібно цим пишатись і я пишаюсь… але, коли перестати годитися, коли розкланятися та піти…».
 
«У сім'ї, де я росла, з любовю було тяжко. Я була небажаною дитиною, бо прив'язала матір до батька, з яким вона більше не хотіла бути. А недолюблені діти люблять дуже і самовіддано».
 
«У безнадійній ситуації завжди треба змусити себе піднятися та йти далі. Я вірю, що життя відкриває будь-які дороги».
 
«Щастя – це стан душі і ваш усвідомлений вибір. Ми маємо право бути щасливими та самі вирішуємо, бути такими чи ні. Більше того, щастя може бути "заразним"».
 

Фото: https://www.cleveland.com/entertainment/2021/05/tina-turners-1985-comeback-concerts-still-resonate-with-those-who-were-there.html
 
Джерела:
https://knizhnik.org/tina-terner/moja-istorija-ljubvi/1
https://www.terve.fi/artikkelit/tina-turner
https://michaelcavacini.com/2023/05/24/remembering-tina-turner-the-queen-of-rock-roll/
https://www.mundoclasico.com/articulo/39261/El-reino-de-Anna-Mae-Bullock-Tina-Tuner-1939-2023#google_vignette
https://e-maribor.si/umrla-tina-turner-anna-mae-bullock/




Більше про бібліотеку тут

            Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter

            Замовити книги можна тут

 


 


 
 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар