Сторінки

понеділок, 22 липня 2024 р.

Територія особистості

Тіна Тернер. Танець життя
(продовження)
 

Талант її в ті часи, по суті, ніхто по справжньому не цінував. Використовували – так, але ні, не цінували. Вона ж розуміла, що має свою особливість та може завоювати прихильність людей, які, на відміну від родичів, зможуть стати для неї рідними, хоча би під час виступу. Це було для неї занадто важливим, тримало та надихало.
Коли завагітніла, гастролі вирішила припинити, Айк був проти, саме тоді сталися перші побої і закиди, що вона вже усвідомлює себе зіркою та хоче піти. Як справжній садист, він був переконаний, що саме дружина власною поведінкою змушує його до подібних дій.
Тіна не бажала вразити його втечею, після того, як бив, в синцях та крові – жаліла. Їй було двадцять три, вона розуміла, якщо піде, співати в групі буде нікому, відчувала провину. А ще – страх. Типова психологія жертви, яка даватиметься взнаки страшною хворобою наприкінці життя, коли вже, здавалося б, все налагодиться, і вона відчує справжнє особисте та професійне щастя.
А поки чотири шоу щовечора, незмінний аншлаг, майже цілодобові репетиції, залізна дисципліна в колективі. Якщо Айк під час виступу повертався до когось, людина знала, що помилилася нотою, і буде штраф.
Тіна почувалася вільною лише тоді, коли під час співу починала танцювати.
У манері та музичному матеріалі Айка проглядалась однотипність, співачка відчувала музику інакше, їй бажалося більшого та кращого. Успіх прийде після участі в легендарному рок-телешоу «Шоу ТНТ» у 1966 році. Виступ приверне увагу продюсера Філа Спектора, після чого почнеться доленосна співпраця, результатом якої стане шедевральний хіт «River Deep – Mountain High» і випуск однойменного альбому.
Філ Спектор – великий американський поп-продюсер під час запису порадить: «Просто співай мелодію…». Для Тіни це буде забутою справжньою свободою. «Я, немов птаха, вибралася з клітки … я була вільна і рада зробити щось нове… Це було так чудово, та голос звучав геть по іншому…». Очевидці згадують, що він насправді немов відскакував від стін, від чого душа слухачів розгорталась із розумінням того, що перед тобою справжня топ-виконавиця.
В Америці пісня, незважаючи на геніальне виконання, хітом не стала та в чартових рядках до списку кращих не потрапила. Для темношкірих вона звучатиме занадто «по чорному», для білих – занадто «по-білому». Запит диктував замовлення. Айк радів невдачі.
Лише вдома поруч із дітьми, Тіна почувалася більш-менш спокійною та задоволеною. Дні народження чотирьох синів (двох від попередніх стосунків Айка, одного – від саксофоніста, молодшого від Айка) вечері, Дні подяки. «Я відчувала, що живу, це було тим, що завжди хотіла». Вісім місяців на рік гастролі, чотири – вдома. Матінкою була строгою, виховання сприймала серйозно, лише в цьому було її щастя…. Я страждала, Айк – ні…».
Вона дарувала щастя всім навколо, сама сумувала, не мала друзів, в неї не було нікого, кому могла б довіритися. Часто закривалась у власній кімнаті, немов на острові, але змінити нічого не могла. Тотальний контроль від Айка, вона навіть не мала власних коштів та іншого життя крім студії та дому.
У 1967 році Тіна Тернер стала першою чорношкірою артисткою, яка опинилась на обкладинці журналу Rolling Stone.

Олена Ємельянова
 

«Я вірю в те, що якщо ви просто встанете і підете, то життя відкриє для вас усі свої двері».
 
«Я не лаю себе через те, що з'їм цукерку чи тістечко. Я іноді дозволяю це собі і вважаю, що потрібно отримувати задоволення від життя та їжі».
 
«Я ніколи не піддаватимуся старості, поки не постарію».
 
«Я навчилася бути щасливою незалежно від чоловіків. У житті це трапляється досить рідко. Мене зробив щасливою мій успіх. Я не дуже вірю, що мене міг би ощасливити якийсь чоловік».
 
«Я знаю, що люди чекають від мене якихось кроків, але для мене музична кар'єра перестала бути головним у житті. Я багато зробила і зупинилася вчасно. Я себе не обмежую, я здорова та щаслива у шлюбі, роблю все, щоб моїй родині було добре. Моя мета – дарувати людям правду і допомагати по можливості. Це найкраще, що я можу зараз робити».
 
«Я, Тіна Тернер, принцеса рок-н-ролу, і я не уявляю себе виконавцем будь-якого іншого жанру. Але в той же час є інший бік моєї особистості – це Тіна в балетках і перлах, Тіна, яка вірить в елегантність та вишуканість: у день свого весілля я хотіла, щоб мій сад, мій дім, мої гості та я сама були на висоті. Коли я спостерігала, як гості прогулюються садом із шампанським, мені здалося, що переді мною сцена з книги «Великий Гетсбі».
 

Далі буде.

 

Фото https://tekst-pesni.online/tina-turner-ike-turner-i-idolize-you/

 

Джерела:
https://knizhnik.org/tina-terner/moja-istorija-ljubvi/1
https://www.terve.fi/artikkelit/tina-turner
https://michaelcavacini.com/2023/05/24/remembering-tina-turner-the-queen-of-rock-roll/
https://www.mundoclasico.com/articulo/39261/El-reino-de-Anna-Mae-Bullock-Tina-Tuner-1939-2023#google_vignette
https://e-maribor.si/umrla-tina-turner-anna-mae-bullock/





Більше про бібліотеку тут

            Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter

            Замовити книги можна тут

 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар