Сторінки

пʼятниця, 19 липня 2024 р.

Територія особистості

Тіна Тернер. Танець життя
(продовження)

 

Свідоміші кроки до музики вона зробила у шкільні роки. Працюючи помічницею медсестри у Barnes-Jewish Hospital, часто відвідувала нічні клуби у Східному Сент-Луїсі, де бачила виступи Айка Тернера – керівника групи «Kings of Rhythm». Це був перший музичний колектив, якій Тіна побачила на сцені. Вона була приголомшена, щойно пролунали перші акорди, але дозволу заспівати та показати, на що спроможна, довго не отримувала. Якось барабанщик групи все ж простягне їй мікрофон. Керівник гурту Айк Тернер шокований, він не міг повірити, що у кволої на вигляд дівчинки такий голос. Їй було сімнадцять, він придбає для неї сценічний одяг, шубу, підбори, панчохи. В неділю виступ, у понеділок – до школи. Спочатку він вважав її молодшою сестрою. Невдовзі вона помітить, що закохалась, через час стане справжньою зіркою.
«Я була молодою наївною сільською дівчинкою, перед якою немов відкрилися всі шляхи. Я зовсім не знала та не розуміла, як живуть люди в інших містах». Кумиром на той час для неї була Люсіль Болл, але вона й гадки не мала, що колись сама зможе стати взірцем для поколінь… «не було красивого одягу, …грошей». Її перші свідомі мрії про сцену, відвідування Парижа та Ейфелевої вежі.
Захоплена 17-річна дівчина приєдналася до гурту як запрошена вокалістка, бо Айк твердо розумів, щоб бути найкращими, йому потрібна саме вона.
Мати його свого часу опікувалась Бі Бі Кінгом, який згодом став просувати групу «Kings of Rhythm» і сприяв першому рок-н-рольному запису авторської пісні Айка. Але авторство віддали іншому музиканту, і з тих пір Тернер одержимий ідеєю, що всі його зраджують і кидають. Тіна пообіцяла, що не зробить цього ніколи, і доволі довго з обіцянками рахувалась.
Отже, професійну музичну кар'єру вона розпочинає в 1957 році під псевдонімом «Маленька Енн» у групі Айка Тернера «Королі Ритму» (Kings of Rhythm). Вона співала, він займався продюсуванням. Саме «Тіна Тернер» з'явилася через три роки – у синглі «A Fool in Love». «Я закінчила школу та поїхала до студії звукозапису… зробила демо, так з`явився хіт «A full in love»», – згадує вона цей момент зіркового старту, який прокреслить її долю.
Нью Йорк був у захваті, з`являються справжні контракти. На той час вона вважала себе повним невігласом у шоу-бізі та ніякої мрії стати супер-зіркою не мала. Але всі, хто чув її хоча б одного разу, згадували про те, що це було щось неймовірне та неповторне.
Цього разу Айк таки отримав свою частку слави та всюди вставляв своє ім`я, саме тоді він створить групу «Айк і Тіна Ревю Тернер», саме тоді Анна отримає свій псевдонім. З`явився він після серіалу «Шина – королева джунглів», бо, Айкові здавалось, що Тіна – щось співзвучне імені головної героїні.
Вона ставала для нього справжньою «золотою жилою», а він для неї Франкенштейном, тому контроль, одруження і більше ніяких стосунків, подібних до братерсько-сестринських.
Дует «Айк і Тіна Тернер Рев'ю» (Ike & Tina Turner Revue) стає одним із найкомерційніших і успішних в історії США. Ним надихалися Роллінг Стоунз, Девід Боуї, Слай Стоун, Дженіс Джоплін, Джеймс Браун Чарльз, Елтон Джон, Елвіс Преслі.
Такими були перші рухи її танцю,  довжиною в життя.


Олена Ємельянова
 

«Життя виклало мені один урок: усі, кого я люблю, йдуть з мого життя. Я втратила маму, коли вона поїхала; мою улюблену двоюрідну сестру Маргарет, яка загинула в автокатастрофі; Гаррі, який розбив моє молоде серце, кинув мене заради іншої…».
 
«І протягом усього мого життя траплялося щось подібне, коли ви, мабуть, хотіли б запитати мене: «Як тобі вдалося видертися?» Я йшла на ризик, небезпека була поряд, але в останній момент щось підказувало мені, коли треба тікати, як зберегти своє життя. Неважливо, що відбувалося зі мною – я щоразу знаходила вихід із ситуації. І я подумала: напевно, я маю жити. Напевно, я тут не так. Я маю якесь призначення. І, можливо, воно полягає в тому, щоб розповісти вам мою історію».
 
«Коли я закохаюсь у когось, мені важко зупинитися. Навряд чи хтось спроможний стримувати свої почуття, якщо закоханий по-справжньому. Сильні почуття просто так убік не відкинеш».
 
«Коли я не співала, то підробляла санітаркою у лікарні, щоби заробити нам на життя. Я навіть думала про те, щоб вивчитися на медсестру. Але кого я дурила? Я так любила одягатися в модний одяг, блискучі сережки і гарненькі сукні, для мене було ні з чим не порівняти задоволення ходити по сцені як справжня зірка. Я хотіла співати».
 
«Коли я була дівчинкою, я любила ризикувати. Я готова була розгойдуватися над струмком у лісовій глушині Натбуш у Теннессі – у місці, де я виросла, – ні на секунду не замислюючись про те, що буде, якщо раптом упаду в це болото. Іноді я вступала у протистояння з тваринами – кіньми, мулами, навіть із зміями. Тепер я їх боюся, але коли була дитиною, я нічого не боялася».

 
Далі буде.
 

Фото https://www.threads.net/@crow_shaw/post/C7XlSOoMShF

 

Джерела:
https://knizhnik.org/tina-terner/moja-istorija-ljubvi/1
https://www.terve.fi/artikkelit/tina-turner
https://www.bet.com/photo-gallery/bhfdym/tina-turner-1939-2023-an-unmatched-legend/7bamug
https://michaelcavacini.com/2023/05/24/remembering-tina-turner-the-queen-of-rock-roll/
https://www.mundoclasico.com/articulo/39261/El-reino-de-Anna-Mae-Bullock-Tina-Tuner-1939-2023#google_vignette
https://e-maribor.si/umrla-tina-turner-anna-mae-bullock/



Більше про бібліотеку тут

            Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter

            Замовити книги можна тут


 

Немає коментарів:

Дописати коментар