Сторінки

середа, 16 серпня 2023 р.

Пунктир

Януш Вишневський: «Це так просто. "Я люблю тебе". Двічі під ключиці» (завершення)

 

 Вперше він прочитав власний бестселер «Самотність в мережі» через шістнадцять років після його друку. Просто не хотів раніше повертатися до минулих переживань. А ще він разом із коханою жінкою, яка, до речі, працювала в бібліотеці, пише казки. Його доньки Іоанна й Ада книг не читають, лише прослуховують в аудіоформаті. «Самотність у мережі» їм не до вподоби, оскільки історія ця надто відверто розповідає про особисте життя батька.
А щастя для нашого героя, коли немає нещастя.
Думки Януша Вишневського у продовженні «Пунктиру».
 

«Вказівними пальцями обох рук двічі під ключиці. Потім цими ж пальцями двічі у напрямку співрозмовника. Це так просто. "Я люблю тебе". Двічі під ключиці».
 
«Здатність говорити і здатність любити – єдині та неповторні властивості феномена людини».
 
«Колись ти спитав, що означає "сумувати за тобою". Приблизно це поєднання задумливості, мрійливості, музики, подяки за те, що я це відчуваю, радості, тому що ти існуєш, і хвиль тепла в районі серця».
 
«Книга про щастя складалася б із однієї сторінки. Про сум можна писати нескінченно…»
 
«Людям не потрібно прагнути лише до дотиків. Їм потрібно, щоб вони, крім того, що дотикаються одне до одного, ще кажуть. Якщо ти чекаєш на людину і хочеш розповісти їй важливі речі, то це твоя кохана людина».
 
«Можна плакати від смутку, від того, що троянда має шипи, але можна плакати й від радості, що на стеблах із шипами є троянди».
 
«Самотнім буваєш лише тоді, коли на це є час».
 
«Чому він так страшно спізнився, подумала вона, – так пізно з'явився в моєму житті? Спізнився лише на одне «так»».
 
«Щастя – це повна жменя води. Я знаю, як швидко воно витікає крізь пальці і як важко утримати його».
 
«У мене в житті існує лише дві найзначніші жінки. Перша – це моя старша дочка, друга – молодша».
 

Фото: https://twojstyl.pl/artykul/ewa-wojdylo-i-janusz-l-wisniewski-laureatami-pierwszego-miejsca-plebiscytu-srebrne-jablka-pani-2020,aid,1898
 
Джерела:
 
Вишневский, Януш Леон. Любовница : рассказы / Я. Л. Вишневский. – СПб. : Азбука-классика, 2007. – 224 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Одиночество в Сети : роман / Я. Л. Вишневский ; пер. Л. Цывьяна. – СПб. : Азбука-классика, 2008. – 400 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Повторение судьбы : роман / Я. Л. Вишневский ; Пер. с польск. Л. Цывьяна. – СПб. : Азбука-классика, 2007. – 320 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Мартина и другие рассказы о любви / Я. Л. Вишневский, М. Маковский, Р. Палька-Смагожевская. – СПб. : Азбука-классика, 2008. – 192 с.
 
Вишневский, Януш Леон. На Фейсбуке с сыном (сюрреалистическая история) / Я. Л. Вишневский. – М. : АСТ, 2014. – 384 с. – Пер. с польс.
 
Вишневский, Януш Леон. Приток крови = Ukrwienie / Я. Л. Вишневский. – М. : АСТ, 2014. – 192 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Повторение судьбы : роман / Я. Л. Вишневский. – СПб. : Азбука-классика, 2008. – 320 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Триптих: Одиночество в Сети / Я. Л. Вишневский. – СПб. : Азбука-классика, 2008. – 512 с
 
Вишневский, Януш Леон. 188 дней и ночей / Я. Л. Вишневский, М. Домагалик ; пер. с пол.: Ю. Чайникова, Э. Э. Гараевой. – СПб. : Азбука-классика, 2010. – 350 с.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар