Сторінки

четвер, 2 лютого 2017 р.

Що читають бібліотекарі

Ефремов, Иван Антонович Таис Афинская: роман / И. А. Ефремов. - Ставрополь: Кавказ. край, 1993. - 480 с.
Хочу одразу зауважити, що цю книгу я прочитала вперше у підлітковому віці, але яскраві враження зосталися на все життя.
Історичні романи завжди привабливі і цікаві, вони дають можливість дізнатися щось нове і зазирнути у вигаданий світ, барвисто і яскраво намальований талановитим автором. Мені здається, що написати роман епохи античності подібно подвигу, який дано здійснити аж ніяк не кожному автору.
Роман "Таїс Афінська" переніс мене у час великих скульпторів, чиї творіння радують нас і донині, зібрані в різних музеях світу, філософів, чиї трактати вважаються геніальними. Я змогла побачити міста, які давно вже стерті з лиця землі або змінилися до невпізнання. Згадки про деяких з них зараз можна знайти хіба що в міфах. І познайомитися з людьми, чиї імена знайомі кожному ледь не з дитинства.
Це просто чудова історія про любов відомої афінської гетери Таїс і великого завойовника Олександра Македонського, який своїми перемогами прославився у віках. Доля гарної та сильної жінки показана на тлі реальних подій, відомості про які дійшли до наших днів завдяки деяким античним джерелам. Ця книга змушувала мене з нетерпінням ковтати сторінки, радіти, хвилюватися, посміхатися і навіть плакати, залишивши після себе дуже сильне враження.
Сюжет книги дуже цікавий. Він підкорив мене, в першу чергу, атмосферою, яку вдалося створити автору. Іван Єфремов зумів занурити свого читача в античність, яка ніби оживала перед моїми очима. І нехай художнього вимислу в його історії за визначенням більше, ніж історичних фактів, це не завадило роману здаватися від початку і до кінця справжнім. Події всі до одної розвивалися саме так і ніяк інакше.
Окремо хочеться згадати про історію любові, яка буквально вразила мене під час прочитання роману. Це неймовірно складна і красива пристрасть, яка тонкою шовковою ниткою зв'язала між собою роки життя двох людей, чиї імена зберегла для нас історія.
Ну а неоднозначний фінал залишив мене в підвішеному стані, змусивши гадати про подальшу долю Таїс. Я спеціально не стала звертатися до  Інтернету, намагаючись відшукати якісь історичні свідчення кінця її життя, щоб зберегти трохи таємниці і загадки в цій історії. Щоб для мене вона ніколи не закінчувалася по-справжньому.
Це не просто захоплююча історія ще однієї любові, не тільки життєпис сильної жінки і прославленого чоловіка, це повне занурення в античний світ, подорож куди обов'язково потрібно зробити.

Світлана Манченко, завідуюча  відділом комплектування


Ми в соціальних мережах:  Vkontakte  Facebook  Twitter

Немає коментарів:

Дописати коментар