Сторінки

понеділок, 27 травня 2024 р.

Пунктир

Сергій «Колос» Мартинюк: 
«Чим важче тим легше й сміється той, хто сміється 
і у біді»
(продовження)
 

Після дебюту «Капітану» з`явилась поетична збірка «Реп'яхи», романи «Рок-н-рол» (2020), «Король дощу» (2022), «Кушмарджак» (2024).
У все, що він робить, намагається вкласти певний концепт, «сформувати своєрідний мікровсесвіт». Він дуже полюбляє щоб усе було пов’язано з усім, обожнює символізм як спосіб спілкування з читачем. «Навіть якщо цей символізм працює тільки для мене і розумію його лише я». У багатьох його музичних кліпах зринають відсилки до інших робіт, у них можна побачити і видані книги. До того ж герої одних книг можуть перетинатися з героями з інших. Для нього це надзвичайно важливо, бо немає «нічого випадкового, яким би хаотичним не здавався цей прекрасний світ».
Йому бракує літератури «з якою у свій час в український літературний процес увірвався Любко Дереш». Мова про підліткову гостросюжетну прозу, «в якій багато духовних пошуків і трохи лайтової езотерики». Роман Дереша  «Трохи пітьми», сприйняв як цілковитий прорив, коли свого часу  відкривав для себе українську літературу з героями, схожими на нього.
Сергій «Колос» Мартинюк у «Пунктирі».

Далі буде. 
 

«…щасливий бути там, де є, і з тими, з ким є….».
 
«Хоча справа зовсім не в світах чи в якості життя. Здається мені, що нам теперішнім просто не вистачає справжніх нас».
 
«Хтось питає: ти себе почуваєш зіркою? Та я не думаю над цим! У мене є довго- та короткострокові цілі, і я просто працюю. Але чому це все так? Бо, як писав Сковорода, я займаюся сродною працею. Навіть не організація часу: я просто роблю те, що мене дійсно пре, тому на все це час знаходжу».
 
«…усміхаюся і відчуваю, як з кожним наступним поверненням щоразу глибше закохуюся в рідне місто, бентежну гавань минулого. І люблю його не за щось конкретне, про що можна прочитати в будь-якому туристичному путівнику, а за те, що на тому самому місці воно завжди радо чекає на мене. І це хепі-енд. Це життя, що трива».
 
«Усвідомлюю, що літературні класики писали історії, які будуть актуальними через 100 і 200 років незалежно від історичних декорацій чи контексту. Але в мене наразі так: я відчуваю, що книга має вийти в той чи інший час, аби максимально зрезонувати з читачем».
 
«У мене враження, ніби все життя – це суцільне роздоріжжя. Я народився в ’87 році і моє дитинство минало в дефіцитні часи. Коли їли так собі, а одягалися ще гірше. Багато чого іншого траплялося, що сформувало моє покоління. Я не скажу, що ми вкрай голодні, але інколи у мене відчуття, що скільки би ми не наїдалися, у нас залишається голод і ми постійно намагаємося насититися. Це стосується усіх сфер життя».
 
«У мене є весь україномовний Стівен Кінг. Починаючи від «Мертвої зони» і «Історії Лізі» до останніх книг циклу «Темної вежі». Весь Чак Паланік, який виходив спочатку в «Фоліо», а потім в КСД. Весь Любко Дереш…Читаю різножанрову літературу. З авторів хочеться виокремити Чеха, Рафєєнка, Кідрука, Жадана, Софію Андрухович, Таню Малярчук…»
 
«Я підсунувся до багаття, обернувся до вогню спиною і перед тим, як заплющити очі, поглянув у небо. Прорізалися перші зорі. Повітря п’янило пахощами згасаючого літа. В траві тріскотіли цвіркуни. Поля дихали впоєними сонцем хлібами. На світло вогню летіли виспані кажани. Якби мене запитали зараз, чи вірю я в існування Бога, я б сказав – так. Тільки погляньте навколо: хіба це не божественно? Яке там, до біса, породження хаосу чи дурна гра випадку?»
 
«Я людина вихована кіно. Мої погляди на людей і світ формувало кіно 80–90-х. Навіть більше аніж книги і музика. Будь-яку історію я уявляю не як літературне полотно, а як фільм. Не тому, що думаю про майбутню екранізацію книги, ні. Найперше у мене спрацьовує образна візуалізація».
 

Фото https://pershyj.com/tag-%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%B9%20%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D1%8E%D0%BA
 
Джерела:
Мартинюк, Сергій. Капітан Смуток: роман / С. Мартинюк ; авт. передм. Ю. Андрухович. – Харків: Ранок: Фабула, 2019. – 416 с. – (Дебют).
Мартинюк, Сергій «Колос». Король Дощу: роман / С. Колос Мартинюк. – Львів: Вид-во Старого Лева, 2022. – 160 с.
Мартинюк, Сергій. Реп`яхи: поетична збірка / С. Мартинюк. – Харків: Фабула: Ранок, 2019. – 127 с.
***
https://konkurent.ua/publication/32575/sergiy-kolos-martinuk-ya-prosto-roblu-te-scho-diysno-pre/
https://chytay-ua.com/view.php?id=983
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%B9_%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87




Більше про бібліотеку тут

            Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter

            Замовити книги можна тут

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар