Сторінки

понеділок, 6 травня 2024 р.

Пунктир

Таіс Золотковська. Писати як дихати

 

Писати вона почала під час навчання у релігійній єврейській школі в Ізраїлі, коли їй виповнилось сімнадцять. Уродженка Харкова має дві вищі освіти: Харківський національний університет внутрішніх справ (спеціаліст «Психологія», 2006) і Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна (бакалавр «Філологія», 2007).
Вона рухає своє життя швидко та впевнено, й від бажання до втілення всього декілька кроків. У 2009 році в неї з’явилася ідея видати книгу з оповіданнями та ілюстраціями-листівками, які можна легко вирвати з книги та надіслати поштою. Таіс оголосила конкурс і серед десятків ілюстраторів вибрала найкращих. Співпраця з літературними редакторами, коректорами та друкарнями теж її «самостійна робота». Як підсумок, три збірки оповідань із перфорованими сторінками-листівками «ФарФор», «МарМур» і «Місс Утка» (2009–2010 рр.).
Таіс Золотковська у «Пунктирі»

 

«Вирішити проблему у простій історії – це виклик».
 
«Дитинство – то наше все. Довгий час я думала, що не маю спогадів з дитинства, та чим більше згадувала, тим більше вдавалось знаходити їх».
 
«Дорослі вигадали ділити людей на дітей, дорослих, старих… Мені подобається думати, що я пишу для всіх».
 
«Завжди пишу від серця. Пишу вранці по кілька годин (дві-три). Пишу вручну, потім набираю для редагування тексту».
 
«Мене надихають люди, їхні історії. До мене часто приходять незнайомці, які розповідають свої історії. І це щастя для мене, така їхня довіра. Мене надихає природа. На острові, де я живу, ми завжди на природі, з вікна моєї кімнати видно море та оливкові гаї. Чутно спів пташок. Чого ще бажати скромній письменниці?..».
 
«По завершенню рукопису, я перебираю кожне слово, підбираю найточніші, працюю зі словниками. Я закінчую писати, коли знаю, що це найкращий текст, який я можу написати у цей період свого творчого життя».
 
«Я записую історії, які приходять до мене. Історія Ані (поетка Анна Сільвер, «Червона сукня моєї тітки») з'явилася рядками, словами в голові. Мені залишилося записати її, підібрати вірні слова, дослухатися до того, що я сама хотіла розповісти. Моє налаштування – почути себе, дати собі можливість написати саме ту книжку, яку я прагну».
 
«Я почала писати, коли мені виповнилося сімнадцять років. На той момент я жила в Ізраїлі й дуже переживала розставання з хлопцем. Тому я написала оповідання, у якому він жалкував про те, що ми розійшлися. Зараз про це кумедно згадувати. Коли повернулася до України, любовні переживання залишилися в минулому, а написання історій залишилося. Протягом життя мені пощастило мати близьких по духу людей, які підтримують і читають те, що я пишу. Мої альфа-читачі».

 

Далі буде.

 

Фото https://tsn.ua/interview/pishu-sercem-tais-zolotkovska-pro-vazhlivi-temi-u-noviy-povisti-chervona-suknya-moyeyi-titki-tvorchi-plani-ta-poradi-dlya-pismennikiv-1421790.html

 

Джерела:
Золотковська, Таіс. Босоніж на оливі: острівний роман / Т. Золотковська. – Чернівці: Книги-ХХІ, 2023. – 348 с.
Золотковська, Таіс. Несезон: роман-медитація / Т. Золотковська. – 2-ге вид. – Чернівці: Книги-ХХІ, 2022. – 299 с. 
Золотковська, Таіс. Писати як дихати. 62 дні творчої свободи / Т. Золотковська. – 2-ге вид. – Чернівці: Книги-ХХІ, 2022. – 302 с. ї
Золотковська, Таіс. Пиши. Легкий шлях від ідеї до книжки / Т. Золотковська. – Чернівці: Книги-ХХІ, 2023. – 266 с.
***
https://tsn.ua/interview/pishu-sercem-tais-zolotkovska-pro-vazhlivi-temi-u-noviy-povisti-chervona-suknya-moyeyi-titki-tvorchi-plani-ta-poradi-dlya-pismennikiv-1421790.html




Більше про бібліотеку тут

            Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter

            Замовити книги можна тут

 

Немає коментарів:

Дописати коментар