Сторінки

пʼятниця, 24 травня 2024 р.

Пунктир

 

Сергій «Колос» Мартинюк: 
«Сила завжди в простоті й відкритості»

 

Уродженець Рівненщини, український музикант, письменник, лідер рок-гурту «Фіолет» і супутніх сайд-проєктів (Kolos & Brothers, ТраТаТа…), громадський діяч, артдиректор фестивалю Бандерштат. За фахом політолог, хоча бажання було стати істориком. І письменником теж. Перші авторські матеріали з`явились у 2003-му на сторінках дубенського тижневика «Дзеркало+». Його цікавить все, що пов`язане з геральдикою, в 2004-му отримав призерство Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН із дослідженням за темою «Геральдика Рівненщини».
    Громадська діяльність, учасник Помаранчевої революції, головний редактор локальних молодіжних видань у Луцьку та їхній активний дописувач. У 2009-му разом із Андрієм Олексюком створив музичний гурт «Фіолет», один із найпопулярніших сучасних молодих поп-рок колективів країни.
    У 2018 році вийшов дебютний роман Мартинюка «Капітан Смуток». Спочатку рукопис називався «Друг», а до того Сергій міркував його викинути або спалити, як робив раніше з іншими, щось зупинило. Мабуть доля.
Сергій «Колос» Мартинюк у «Пунктирі».

 

«Власне література – це теж трішки інший спосіб спілкування зі світом. Місцями він значно глибинніший за музику. Бо музика ловить життєві миттєвості і вкладає їх у відносно короткі форми. У той же час література – це можливість самозаглибитись, поміркувати, і у процесі рефлексій знайти відповіді на деякі питання, які ти не очікував отримувати. Для себе я деякі відповіді знайшов».
 
«Все так швидко закрутилося, що тривалий час я не міг повірити, що все це відбувається насправді. Особливо, коли за декілька годин до концерту «Фіолету» в Харкові тримав в руках книгу. Як і повірити в те, що таки знайшов терпіння і натхнення поділитися з людьми цією історією. «Капітан Смуток» не є автобіографічною книгою, але в ній багато мого дитинства, досвідів, пов’язаних зі стосунками з батьками, дитячих травм, які, як виявилося, треба було проговорити на загал, аби відпустити їх. Про деякі речі я писав завуальовано, бо не був готовий обговорювати їх з близькими, а формат книги, формат символів, і можливість писати про деякі речі між рядків – дозволили це зробити.
Ця книга певною мірою мене змінила. Я не хочу говорити про її літературні достоїнства, бо зараз розкритикую власну роботу в пух і прах. Але я сприймаю її своєрідною терапією. Власне, як і «Рок-н-рол» – процес його написання був хорошою нагодою виговоритися. Щонайменше самому собі».
 
«Де народився, там літаєш. Куди б не втік, всі дороги ведуть туди ж, вперед вони пролягають чи назад».
 
«З раннього дитинства переді мною стояв вибір: читати книжки чи йти клей нюхати з тусовкою в дворі… Усе моє оточення було змушене робити вибір. Для мене чомусь було дуже важливим триматися осторонь впливів юрби і робити вибір на користь самітництва. І у вихідні, крім гри у футбол, чимало часу проводив у дорослому читальному залі міської бібліотеки Дубна. Туди пускали зі старшого віку, але мені дозволили раніше. Що я шукав – одному Богу відомо».
 
«Інформаційна епоха страшенно змінила людей. Не скажу, що вони стають більш лицемірними, але усі ці соцмережі продукують схильність жити подвійним життям. Тут вони щасливі в «Інстаграмі», а в житті жахливі інтроверти, які не можуть ні з чим впоратися. І мене це дратує…».
 
«…і буде ще не раз так, що десь далеко звідси, в іншому часі та з іншими людьми, на іншій землі та під іншим небом, нам раптово защемить безпричинно в грудях – це наші рідні місця кличуть нас до світлого танцю вічності».
 
«Київ змусив переглянути погляди на життя, на себе. Я себе дуже кайфово в Луцьку почував. Коли потрапив в Київ, то зрозумів, що жив в полоні стількох ілюзій! У плані уявлень про свою талановитість, оргздібності, ще якихось здібностей... Київ вимагав набагато більшої внутрішньої мобілізації для реалізації будь-яких ідей. У результаті все це привело не до якоїсь втоми, а навпаки до того, що все розклалося по поличках: я чітко відчув, хто я, що я можу, а що – ні».
 
«Кумедно, але все моє життя, якщо придивитися, скидалося на той стереомалюнок, у якому я вперто намагався вгледіти щось значиме. Щось, заради чого хотілося б жити. Заради чого варто було засинати та прокидатися. Заради чого, за потреби, можна було померти. Іноді якісь ламкі обриси спливали переді мною, але надто туманною була реальність, з якої вони надходили. Я неодноразово задавався питаннями – чи там я шукаю і чи це взагалі те, що мені потрібно? Чи не краще було б задивлятися в себе, а не виглядати хиткі обриси невідомого на горизонтах чужого життя?...».
 
Далі буде.

 

Фото https://grosi.znaj.ua/407018-naykrashche-misce-dlya-horosho-seksu-biblioteka-top-naykrutishih-ukrajinskih-avtoriv-do-dnya-pisemnosti-ta-movi
 
Джерела:
Мартинюк, Сергій. Капітан Смуток: роман / С. Мартинюк ; авт. передм. Ю. Андрухович. – Харків: Ранок: Фабула, 2019. – 416 с. – (Дебют).
Мартинюк, Сергій «Колос». Король Дощу: роман / С. Колос Мартинюк. – Львів: Вид-во Старого Лева, 2022. – 160 с.
Мартинюк, Сергій. Реп`яхи: поетична збірка / С. Мартинюк. – Харків: Фабула: Ранок, 2019. – 127 с.
***
https://konkurent.ua/publication/32575/sergiy-kolos-martinuk-ya-prosto-roblu-te-scho-diysno-pre/
https://chytay-ua.com/view.php?id=983
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%B9_%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87



Більше про бібліотеку тут

            Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter

            Замовити книги можна тут


 


Немає коментарів:

Дописати коментар