Сторінки

вівторок, 7 квітня 2020 р.

Діалоги із мистецтвом


Скульптор   Ігор Василенко


На початку 2020-го року сталася цікава подія у мистецькому середовищі нашого міста. В Художньому  музеї було презентовано унікальний творчий проект «25 відтінків металевого», який об’єднав у собі оригінальні ідеї і кропітку працю двох митців з Дніпра – художника Валерія Сосну та скульптора Ігоря Василенка. 25 творів поєднала і спільна концепція – це відображення внутрішнього напруження і переживань, властивих сучасній людині. Сюжети робіт перегукуються і доповнюють один одного, а стримані чорно-білі кольори, як виявилось, можуть бути  витонченими і стильними.
Відвідавши виставку, була довго під впливом позитивних емоцій. Так відбувається завжди, коли стикаєшся з чимось талановитим та  оригінальним.  Відомий заслужений художник України Валерій Сосна (його роботи) був, як зажди, непередбачуваним, майстерним, цікавим. Приємно здивувала техніка виконання графічних робіт, де хаотичні переплетення смуг створюють цілісну картину, перетворюючи звичайні лінії в сюжет.
Але справжнім відкриттям для мене стали скульптури з дроту Ігоря Василенка. Здавалось, що такий неприглядний матеріал (дріт) не гідний високого мистецтва. Тому вразило, як із звичайних металевих шматків автор відтворює цілісні сюжети і образи, та ще й так витончено.  Незважаючи на складність створення і реалізації ідеї, готова скульптура ніби заперечує пружність металу. Презентуючи свої роботи автор зізнався: «Я створюю скульптури з дроту, дерева і композитних матеріалів. Вигляд гірського пейзажу, людського тіла хвилює мене в однаковій мірі. Я люблю порівнювати та об’єднувати їх. Прагнучи до відображення перехідної фази руху форми, я хочу показати красу народження композиції, а не її завершення. Ідеї приходять по різному – то як враження, то як знахідка, то як секрет якогось механізму. І коли я працюю, я відчуваю себе мандрівником, археологом або винахідником. Та кожного разу, втілюючи ті чи інші рішення, здається, що мені пощастило побачити щось першим».
Ігор Василенко ¬– дніпрянин, за фахом архітектор. 1980 року закінчив Дніпропетровський будівельний інститут (нині Придніпровська державна академія архітектури та будівництва) Учасник міжнародної та двох персональних виставок. Перші роботи з дроту показав на проекті «Трансформація» у «Skhody Community Centre» в 2018 році. На сьогодні дріт є улюбленим матеріалом скульптора.
Дротові скульптури Ігоря Василенка дозволяють по-іншому поглянути на метал, на сучасне пластичне мистецтво. А ще, на мій погляд, такі скульптури могли б гідно прикрасити вулиці та місця відпочинку нашого міста. 
А професійна література з питань скульптури, образотворчого та інших видів мистецтв чекає на вас у нашому відділі.
До нових зустрічей !

Світлана Пономаренко, завідувач відділу документів з питань мистецтв






Більше про бібліотеку тут

Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter
Замовити книги можна тут


Немає коментарів:

Дописати коментар