Сторінки

вівторок, 27 серпня 2019 р.

На долоні історії

Франц Кафка. «Процес» (продовження) 

З післямови Макса Брода до першого видання роману «Процес» 1925 року:

«Рукопис роману «Процес» я взяв собі в червні 1920 року і відразу ж тоді привів його до ладу. Рукопис заголовку не мав, хоча в розмовах Кафка завжди називав його «Процесом». Підрозділ на глави, а також назви глав зроблені Кафкою. Що ж стосується розташування глав, я змушений був покластися на своє розуміння. Так як мій друг все-таки прочитав мені більшу частину роману, моє розташування глав змогло спертися на пам'ять при приведенні рукописи в порядок. Франц Кафка вважав твір незавершеним. Перед нинішньою заключній главою повинні були зображуватися ще кілька стадій таємничого процесу. Але так як процес, за висловлену мені думку письменника, ніколи не повинен досягти найвищої інстанції, в даному разі роман взагалі не має завершення, як то кажуть, продовжений невизначеністю. У всякому разі, закінчені глави, зібрані разом з главою завершальною, дозволяють визначити з очевидним ясністю не тільки задум, але і форму твору, і хто не зверне при цьому особливої уваги, що сам автор мав намір ще продовжити твір (він залишив цей задум, так як змінилися його життєві умови). Чи відчує цю прогалину в тексті.
Моя робота над величезною зв'язкою паперів, яка представляла цей роман свого часу, обмежилася лише відділенням закінчених глав від незакінчених. Незавершені я помістив в кінець томи посмертного видання, вони не містять нічого істотного для сюжету. Один з цих фрагментів самим Кафкою під назвою «Сон» поміщений в збірник «Сільський лікар». Закінчені глави при виданні впорядковані і скомпоновані. З незавершених одну, явно майже закінчену, лише переставивши чотири рядки, я вставив в роман як восьму главу.
У тексті, само собою зрозуміло, я нічого не змінив. Я тільки розкрив численні скорочення (надрукував повністю замість Ф. Б. (?) «Фройляйн Бюстнер», замість Т. - Тітореллі) і виправив кілька дрібних помилок, очевидно, що залишилися в рукописі тільки тому, що письменник не піддав його остаточній перевірці.

https://www.e-reading.club/chapter.php/104796/19/Kafka_-_Process___vosstanovlennyii_po_rukopisyam__.html
http://kafka.net.ru/text/chuzhoy-process-franca-kafki/




Більше про бібліотеку тут
Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter


Замовити книги можна тут

Немає коментарів:

Дописати коментар