Богуслаев В.А., Фирсов А.В. Борис Григорьевич Луцкий (Луцкой) – гений моторостроения. – Запорожье: Издательство АО «Мотор СИЧ», 2017. - 108с., ил.
Геній Бориса Луцького
Геній Бориса Луцького
Ця книга є першим викладенням біографії видатного інженера, конструктора та винахідника Бориса Григоровича Луцького, що написана на основі великої кількості літературних джерел та архівних матеріалів.
Його життя склалося таким чином, що фактично весь час він провів у Німеччині, але ніколи не забував про свою Батьківщину і всі свої винаходи, перш за все, пропонував для використання на рідній землі. Він був відзначений імператорським званням потомственого почесного громадянина Російської імперії, а також йому був наданий дворянський титул. При цьому, прізвище його було змінено на Луцкой.
Він був творцем оригінальних стаціонарних газових, гасових і бензинових двигунів внутрішнього згоряння, двигунів для автомобілів, трициклів, надводних суден, підводних човнів і літаків, дирижаблів, моторних човнів. Діапазон конструкторських розробок Бориса Григоровича, зроблених ним в основному на території Німеччини, не знає собі рівних.
Він народився у Бердянську, навчався в однокласному училищі Андріївки та у Костянтинівському реальному училищі у Севастополі. Освіту продовжив у Королівській Баварській технічній Вищій школі міста Мюнхен (зараз Мюнхенський технічний університет) на механіко-технічному відділенні . Добре знав німецьку мову (у Бердянську на той час проживало 50 тисяч німецьких колоністів, з якими він багато спілкувался, тому вимову мав досконалу).
У кінці ХIХ і першій половині ХХ століття був одним з найвідоміших винахідників і конструкторів Європи, вчителем і наставником Ігоря Сікорського, Бориса Воробйова, Василя Кірєєва. Його по праву можна назвати одним з основоположників авіобудівництва.
Ім'я його на довгі роки було незаслужено забуте, а після Жовтневої революції 1917 року його вважали "біглим емігрантом" і "класовим ворогом". Те ж саме трапилося і у Німеччині з приходом до влади нацистського режиму. Не могли нацистські історики допустити, що б все дізналися про те, що одним з основних творців багатьох двигунів для автомобілів і літаків, підводних і надводних суден Німеччини, а також одним з творців улюбленої марки автомобіля Гітлера - "Мерседес", був російський підданий, уродженець України, та ще й з єврейським корінням. Навіть в архівах компанії "Даймлер-Бенц", де він працював майже 15 років і був одним з її директорів, багато документів, в яких згадувалося його ім'я, були або знищені, або перебували під грифом секретно.
Нажаль Луцький не залишив по собі ані архівів, ані нащадків, ані мемуарів.
Видання приурочене до 150-річчя від дня нардження Бориса Григоровича.
Унікальні арїхівні документи, простота та цікавість викладення, охоплення усіх періодів життя, подробиці особистого життя роблять цю книгу універсальною і адресованою самому широкому загалу читачів.
До фондів бібліотеки видання потрапило у подарунок від дирекції підприємства АО «Мотор СИЧ».
Немає коментарів:
Дописати коментар