Сторінки

пʼятницю, 15 березня 2024 р.

Територія особистості

Одрі Гепберн: «Як я підіб'ю підсумок свого життя? Думаю, мені особливо пощастило»

 

Після стрічки «Сніданок у Тіффані», де головну роль, насправді, мала зіграти Мерилін Монро, Одрі стає справжнім культом, хоча сама цілковито це заперечує: «Це доступно кожному, пучок на голові, сонцезахисні окуляри, чорне плаття ось ви й самі перетворились на головну кіногероїню». Це, безумовно, була частина її правди, бо головним культом для неї є материнство та допомога знедоленим.
Участь у стрічці «Моя чарівна леді» (реж. Джордж К'юкор, 1964) залишить в акторки лише сум. Справа в тому, що вокальні партії, записані Гепборн, потайки від неї перепише інша виконавиця. Дякуючи архівам, деякі вокальні номери у виконанні Гепберн все ж збереглися («Just You Wait», «The Rain in Spain» (частково) та уривки з «I Could Have Danced All Night»),  але з тих пір Одрі більше участі в мюзиклах не бере.
Після стрічки «Як украсти мільйон» (реж. Вільям Вайлер, 1966), в якій, за власним твердження акторки, вона знялась заради розваги, Одрі приймає рішення зробити паузу в «романі» з кіно.
Після цього вона знімалася вже час від часу, але це траплялося вже без гучних оплесків і нагород. Кіно відіграло в її житті свою роль.
Остання центральна роль Гепберн в тандемі з Беном Газзара в комедії «Всі вони сміялися» (реж. Пітер Богданович, 1981). Остання ж роль – ангел у стрічці Стівена Спілберга «Завжди» (1989 р.) (римейк фільму 1943 «Хлопець на ім'я Джо[en]»).
З особистим Одрі не дуже складалося. Два шлюби – двоє синів, але особистого щастя та тепла чоловіки не принесли. Третій цивільний шлюб із актором Робертом Уолдерсом виявився найбільш гармонійним.

З 1988 Гепберн стає міжнародним послом доброї волі в UNICEF, хоча вже до того ще в 1954 році почала співпрацювати з цією організацією, беручи участь в організованих цією структурою радіопередачах. Вона блискуче володіла французькою, англійською, іспанською, італійською та нідерландською, тому спілкувалась цілком вільно в будь-якому куточку світу. Ефіопія, Туреччина, Венесуела, Еквадор, Гондурас, Гватемала, Судан, Бангладеш, В`єтнам. Їжа, водопостачання, щеплення, житлові будинки та школи… Вона опікувалася вирішенням всіх цих питань і раділа кожній можливості допомогти. А перед очима її весь цей час був маленький єврейський хлопчик, який стояв зі своїми батьками на платформі, дуже блідий, світловолосий, «одягнений в пальто, яке було йому надто велике».
«Одрі була тією людиною, яка, коли бачила страждання інших, намагалася забрати їх із собою. Вона була цілителькою. Вона вміла любити», – скаже про неї актриса Ширлі Маклейн.
Остання поїздка в Сомалі за декілька місяців до смерті була складною. Актриса назве її «апокаліптичною» за враженнями від страждань людей. 1992 року президент США нагородив Гепберн президентською медаллю свободи на знак визнання її роботи в межах UNICEF, а Американська Академія кіномистецтва – Гуманітарною премією ім. Джина Гершолта за допомогу людству. Остання премія була присуджена посмертно та вручена синові.
Онкологія дуже швидко втрутилася в її життя та завершила його, хоча прогнози після операції були обнадійливими.
Останнє Різдво Одрі провела з синами та Волдерсом, назвавши цей час найщасливішим у житті.
У 1994 році, вигравши Grammy, Гепберн посмертно була прийнята до елітного клубу володарів головних кінематографічних, музичних, театральних (Tony Award) і телевізійних (Emmy Award) премій планети.
Вона пішла наприкінці січня 1993 на 64-му році життя.
«Цифри кажуть, що Одрі померла молода. Чого цифри не кажуть – це те, що Одрі померла б молода у будь-якому віці», – з болем зазначить оскароносний командор Ордену Британської імперії Пітер Устінов. А Елізабет Тейлор влучно доповнить: «У Господа Бога з'явився ще один прекрасний ангел, який знає, що йому зайнятися на небесах». Так.
 

Олена Ємельянова

 

«Побачивши притулок з середини, відвідавши колонію прокажених, поспілкувавшись із місіонерами та спостерігаючи за операціями, я відчула себе дуже збагаченою. Я розвинула новий тип внутрішнього світу. Спокій. Речі, які колись здавалися мені дуже важливими, більше не мають значення».
 
«Тип чоловіка, який мене приваблює, може бути високим або низьким, блондином або темним, красивим або звичайним. Фізична привабливість не приваблює мене сама по собі. Якщо чоловік володіє тією невизначеною якістю, яку я можу назвати лише теплотою чи чарівністю, тоді мені буде комфортно з ним».
 
«Той, хто не вірить у дива, не є реалістом».
 
«Успіх це все одно що досягти якоїсь круглої дати і побачити, що ви анітрохи не змінилися»
 
«Якщо тобі знадобиться рука допомоги, знай: вона в тебе є твоя власна. Коли ти станеш старшим, ти зрозумієш, що в тебе дві руки: одна – щоб допомагати собі, інша – щоб допомагати іншим».
 
«Я вірю в манікюр, в одяг, що кричить, в те, що на відпочинку теж необхідно робити зачіску і наносити губну помаду. Я вірю в рожевий колір, а також у те, що щасливі дівчата найкрасивіші. Я вірю в те, що найкращий засіб для спалювання калорій – це сміх. Я вірю в те, що завтра буде новий день, і... я вірю у чудеса».
 
«Я ніколи не хотіла розлучення. Я терпіти це слово не можу. Я вся стискаюся, коли його вимовляють, говорячи про мене. Мій ідеал був вийти заміж раз і назавжди».
 
«Я ніколи не вважаю себе іконою. Те, що в головах інших людей, не в моїх думках. Я просто роблю свою справу».
 
«Якби чоловіки були красивими та розумними, їх би називали жінками».

 
«Я часто думала, що я досить потворна. Насправді у мене був великий комплекс з цього приводу. Чесно кажучи, я часто перебувала у депресії та глибоко розчаровувалася в собі. Можна навіть сказати, що іноді я ненавиділа себе. Я була надто товстою, а може, надто високою чи просто надто потворною.
Я також не могла впоратися зі своїми проблемами чи зустрітися з людьми. З психологічної точки зору я могла би визначити себе з прихованим почуттям незахищеності та неповноцінності. Я не могла подолати ці почуття, поводячись нерішуче. Я виявила, що єдиний спосіб отримати від всього цього найкраще – ... прийняти сильну, сталеву рішучість».
 
«Якби я могла повернутися в минуле, я зберегла б задоволення, емоції та все, що було вартим і що мені пощастило мати. Ні мої печалі, ні аборти, ні залишення мого батька, а радість усього іншого. Цього було б достатньо».
 
«Я народилася з величезною потребою в прихильності та жахливою потребою її дарувати. Мені подобається думати, що це частина моєї привабливості, що люди визнають у мені свою власну потребу отримувати та дарувати прихильність».

 

Фото https://www.vogue.com/article/5-things-you-didnt-know-about-audrey-hepburn
https://www.facebook.com/photo/?fbid=413380277903716&set=a.333550169220061
https://www.wfpusa.org/articles/historys-hunger-heroes-audrey-hepburn/
https://www.reddit.com/r/OldSchoolCool/comments/n5p3vt/audrey_hepburn_was_named_a_goodwill_ambassador/?rdt=62598
 
Джерела:
Вульф, Виталий Яковлевич. Пленительные женщины. Одри Хепберн, Элизабет Тейлор, Мэрилин Монро, Мадонна и другие / В. Вульф, С. Чеботарь. – М.: Яуза: Эксмо, 2014. – 350 с. : ил., портр. – (Самые желанные женщины).
Кристи, Джордан. Быть Одри Хепберн. Искусство жить изящно, элегантно, стильно / Д. Кристи ; пер. с англ. Е. А. Астапковой. – М. : Эксмо, 2012. – 240 с. – (Секреты модного стиля от успешных журналов).
Ландер, Сьюзан. Одри Хепберн в фотографиях и цитатах / С. Ландер, Р. Ланичи. – М. : Эксмо, 2013. – 540 с. : фот.
Санчес Вегара, Марія Ісабель. Одрі Хепберн / М. І. Санчес Вегара ; худож. А. Аррасола ; пер. з ісп. М. Пухлій. – К. : КМ-БУКС, 2018. – 28 с. – (Маленьким про великих).
Ландер, Сьюзан. Одри Хепберн в фотографиях и цитатах / С. Ландер, Р. Ланичи. – М. : Эксмо, 2013. – 540 с. : фот.
Спото, Дональд. Одри Хепберн / Д. Спото. – М. : Эксмо, 2008. – 448 с.
Хепберн, Одри. Жизнь, рассказанная ею самой. Признания в любви / О. Хепберн; пер. Н. Павлищева. – М. : Яуза-пресс, 2012. – 287 с. – (Уникальная автобиография женщины-эпохи).
***
https://books.google.com.ua/books/about/Audrey_Hepburn.html?id=z4ORDgAAQBAJ&redir_esc=y
https://www.vogue.com/article/5-things-you-didnt-know-about-audrey-hepburn
https://www.biografiasyvidas.com/actores/audrey_hepburn.htm
https://www.elle.com/it/magazine/a4441/audrey-hepburn-biografia-frasi-celebri/
https://www.diariodemallorca.es/ocio/cine/2013/02/01/confesiones-intimas-audrey-hepburn-3929395.html
https://www.diariodemallorca.es/ocio/cine/2013/02/01/confesiones-intimas-audrey-hepburn-3929395.html
https://medium.com/@nlsherwood/happy-birthday-audrey-hepburn-5eef643edcb8






Більше про бібліотеку тут

            Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter

            Замовити книги можна тут






 



Немає коментарів:

Дописати коментар