Німеччина. Країна
казок та містики ( продовження)
Патрік Зюскінд: «Талант майже нічого не означає, головне – досвід, набутий завдяки скромності та старанності»
Патрік Зюскінд. Письменник-прозаїк,
драматург, сценарист, представник напрямку екзистенціалізму у німецькій
літературі ХХ століття
Літературна цікавість
передалася йому у спадок від батька, літературного критика і публіциста
Вільгельма Емануеля Зюскінда. Знання іноземних мов, наявність чудової бібліотеки
зумовили пристрасть молодого Патріка до читання. Здобув він і музичну освіту,
відточуючи майстерність гри на фортепіано на вечорах, які регулярно
організовував Зюскінд-старший. Від подальшої кар'єри музиканта Патрік відмовився,
на власну думку, через брак таланту. Це було спірним рішенням, але він його
прийняв. Пізніше музичними враженнями від опери до естрадних шлягерів – будуть
просочені майже всі його твори.
Існує легенда, що будучи
школярем, Патрік похвалився, що напише таку книгу, яка фінансово забезпечить
його на все життя. Перевірити достовірність цієї інформації неможливо, але
«Парфумер» приніс письменникові близько 20 мільйонів євро. Тобто, легенди
збуваються.
Зюскінд вступив на
історичний факультет Мюнхенського університету, де вивчав середньовічну та нову
історію. Одночасно обіймав посаду службовця у відділі патентів і договорів
фірми «Сіменс», в той же час пробував себе тапером у танцбарі та тренером з
настільного тенісу. Багато часу приділяв вдосконаленню французької мови та культури,
не забуваючи про англійську, іспанську, латинську та грецьку. Крім того,
захоплювався політикою, теологією та мистецтвом. Він максимально вмикав себе до
всіх цікавинок світу, немов для того, щоб взяти максимально та згодом вести цілком
відокремлений спосіб життя. Згодом Франція стане другою батьківщиною
письменника та місцем багатьох сюжетних дій його творів.
Перші кроки в літературі Патрік
почав робити в студентські роки, вважаючи себе цілковито «вільним письменником».
Знов таки ремарка щодо основної теми його подальшої творчості: що таке свобода
та самотність, творча в тому числі, як
це виникає до чого призводить.
Зюскінд складає прозові
уривки, багато пише «у стіл». По закінченню з відзнакою університету від
кар'єри вченого-історика відмовляється, але про інші епохи, так само, як про
музику, багато побачимо в його творах.
Перший літературний досвід
– п`єса «Контрабас» й одразу величезний успіх. «Контрабас» поставлена на сцені та
приносить авторові європейську популярність. Спочатку п`єса замислювалася, як
радіоспектакль, але лише за рік (з 1984 по 1985) після постановок у театрах по
всьому світу більше ніж 500 разів, мова про це вже не йде. Та й зараз за
кількістю сценічних втілень «Контрабас» поступається хіба що «Фізикам»
Дюрренматта.
Далі буде.
Джерела: https://dovidka.biz.ua/patrik-zyuskind-tsikavi-fakti/
Грімм (брати). Улюблені казки / Брати Грімм; худож. М.
Бабич. – Харків : Клуб сімейного дозвілля, 2012. – 63 с. : іл. – (Золота
колекція казок світу).
Галеви, Даниэль. Жизнь Фридриха Ницше / Д. Галеви. –
Новисибирск : Наука, 1992. – 216 с.
Гауф, Вильгельм (1802–1827). Сказки / В. Гауф. – М. :
Гендафельд-Мет, 1992. – 336 с.
Гегель, Георг Вільгельм Фрідріх (1770–1831). Основи
філософії права, або Природне право і державознавство / Г. В.Ф. Гегель ; пер. з
нім. Р. Остапчук, М. Кушнір. – Київ : Юніверс, 2000. – 336 с.
Гессе, Герман. Собрание сочинений в 8-ми томах / Герман
Гессе. – М. : Издательская группа «Прогресс»-«Литера».Т. 7 / Г. Гессе. – М.-Х.
: Прогресс-Литера, Фолио, 1995. – 480 с.
Гофман, Эрнест Теодор Амадей (1776–1822). Новеллы / Э. Т.
А. Гофман ; сост. Н. А. Жирумская. – Л. : Лениздат, 1990. – 607 с.
Гете, Йоганн Вольфганг (1749–1832). Фауст : трагедія / Й.
В. Гете; пер. з нім. М. Лукаша. – Київ : КЕТС, 2012. – 400 с.
Грасс, Гюнтер. Луковица памяти / Г. Грасс ; Пер. с нем.
Б. Хлебникова. – М. : Иностранка, 2008. – 592 с.
Дюрер, Альбрехт. Трактаты. Дневники. Письма / Альбрехт
Дюрер. – Спб. : Азбука, 2000. – 704 с.
Зюскинд, Патрик. Голубка. Три истории и одно наблюдение [Текст] : повесть,
рассказы / Патрик Зюскинд. - СПб. : Азбука, 2001. - 256 с.
Зюскинд, Патрик. Контрабас [Текст] : пьеса / Патрик Зюскинд. - СПб. :
Азбука, 2001. - 128 с.
Зюскинд, Патрик. Парфюмер: История одного убийцы [Текст] / Патрик Зюскинд ;
Пер. с нем. Э.В.Венгеровой. - СПб. : Азбука-классика, 2002. - 443 с.
Зюскинд, Патрик. Повесть о господине Зоммере [Текст] / Патрик Зюскинд ;
Пер. с нем. Э.Венгеровой. - Спб. : Азбука, 2000. - 148 с.
Зюскинд, Патрик. В поисках любви [Текст] : киносценарии / П. Зюскинд, Х. Дитль
; П. Зюскинд, Х. Дитль. - СПб. : Азбука-классика, 2006. - 384 с.
Ильин, Иван Александрович. Философия Гегеля как учение о
конкретности Бога и человека : в 2-х т. / И. А. Ильин. – СПб. : Наука, 1994. –
610 c.
Кант, Іммануїл. Критика чистого розуму / Іммануїл Кант;
Пер. з нім. та прим. Ігоря Бурковського. – Київ : Юніверс, 2000. – 504 с.
Распэ, Рудольф Эрих. Приключения барона Мюнхгаузена /
Пересказ К. Чуковского. – М. : Самовар 1990, 2006. – 95 с.
Ремарк, Еріх Марія. Твори в 2-х томах : т. 1: на
Західному фронті без змін; Три товарищі; Перекл. з нім. / Еріх Марія Ремарк ;
Передм. Д. Затонського. – Київ : Дніпро, 1986. – 573 с.
Тацит, Корнелий. Сочинения в двух томах / К. Тацит. – Л.
: Наука. Ленинградское отделение, 1969. – Т. 2 : История. – 1969. – 370 с.
Хесли, В. Гении
философии нового времени / В. Хесли. – М. : Наука, 1992. – 224 с.
Шіллер, Фрідріх. Лірика. Драми : пер. з нім. / Ф. Шіллер.
– Харків : Фоліо, 2004. – 503 с.
Шлинк, Бернхард. Три дня: роман / Б. Шлинк ; Пер. с нем.
И. Стребловой. – СПб. : Азбука-классика, 2010. – 256 с.
Більше про бібліотеку тут
Немає коментарів:
Дописати коментар