Юна зірка ракетно-космічної галузі
Проєкт «Рідинний ракетний двигун малої тяги LT-3B "Стриж"» від Дніпровського школяра Макара Дробишева вразив суддів на турнірі ракетно-космічних інновацій Star Track 5.
Цей захід щорічно проводиться за підтримки громадської організації «Асоціація Noosphere» і її засновника, доктора економічних наук, міжнародного підприємця і мецената Максима Полякова. Переможці Star Track отримують грошові винагороди, а також можливість провадити свої проєкти на технічній базі Інжинірингової школи Noosphere, заснованої і обладнаної ГО «Асоціація Noosphere» на базі Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара. Головна мета конкурсу Star Track – популяризувати інженерну освіту в країні і створювати систему для розвитку високотехнологічних студентських стартапів.
Суть роботи юного винахідника полягає в створенні дешевого рідинного ракетного двигуна з можливістю застосування його в освітніх цілях. Крім того, Макар запропонував унікальну гібридну систему охолодження сопла і камери згоряння. За задумом Макара, технологія виготовлення спрощена настільки, що його двигун буде економічно вигідний – він набагато дешевший, ніж існуючі аналоги. Технічні характеристики ще тільки теоретичні: 22 ньютона тяги при нормальному атмосферному тиску, питома імпульс – 1200 метрів в секунду. Такий двигун може використовуватися як рульової двигун малої тяги і на космічних апаратах, і на щаблях ракет, в залежності від маршових двигунів. Крім того, технічні характеристики двигуна в проєкті хлопця трохи занижені через те, що він планується як навчальний, тобто поле для вдосконалення і модернізації величезне. Потрібно тільки працювати. Його ефективність покажуть лише реальні випробування, але до них ще дуже далеко. А поки всі його характеристики повинні бути якісно прораховані.Макар захоплювався космічною тематикою постійно, але серйозно космічними технологіями почав займатися близько року тому. Макара підштовхнуло до вивчення космічної техніки захоплення читанням книжок з космічної тематики. Він згадує, що ще в дитинстві йому надарували багато різних книг про космос. Читав їх і ось, затягнуло ...Потім сам почав шукати додаткову літературу. Ходив на гуртки з робототехніки в Дніпропетровському обласному центрі науково-технічної творчості та інформаційних технологій учнівської молоді. «Там у нас була своя команда, але коли наш керівник Дмитро Астахов пішов писати докторську, її розформували, і я почав займатися самостійно». Юний винахідник згадує, що у нього з'явився інтерес саме до ракетної техніки, до вузлів і агрегатів ракет-носіїв. Він зрозумів, що, по-перше, для багатьох людей, які цим цікавляться, не вистачає практики. Юний винахідник згадує: «Мені стала цікава ця тематика, захотілося в ній розібратися. Ці дослідження мене затягнули, і я вирішив створити як би навчальний посібник для наймолодших людей, які хочуть стати дійсно фахівцями в цій галузі. Щоб не просто проходити теорію, а на практиці вивчати всі компоненти, агрегати рідинного ракетного двигуна. Я вирішив зробити найпростіший зразок, який дійсно буде робочим екземпляром. Щоб на ньому можна було ефективно проводити навчальний процес і розуміти, як це все працює. Адже в теорії і в книгах – це одне, а коли ти дійсно все сам знайшов, зібрав, сам запустив, подивився, як воно працює, досліджував різні апарати під час роботи, зрозумів закономірності – це ж зовсім інший досвід».Багатьох батьків цікавить питання, як допомогти своїй дитині визначиться з вибором справи, якою можна захоплюватися все життя. Батько хлопця Сергій Анатолійович згадує, що син завжди ріс допитливим, вічно щось майстрував. «Його не потрібно було піштовхувати, він сам захоплювався. У дитинстві було і ЛЕГО, й інші конструктори, і так потихеньку він відняв у мене на дачі майстерню. У своїй кімнаті постійно чимось гримів, стукав, пиляв. Напевно, в прадіда – Семена Івановича Ушпіка.У нього було три медалі ВДНГ, 10 патентів, працював лекальником на заводі, дуже любив винаходити», – розкрив сімейний секрет Сергій Анатолійович. Як виявилося, він сам починав вчитися на фізико-технічному факультеті університету, але захоплення творчістю згодом перемогло. Батько каже, що вони з дружиною намагалися не заважати Макарові. На 90% – це вкладення сил і енергії самого Макара. «А ми вже допомагали, підштовхували і не заважали».
Макар любить читати переважно технічну літературу. Хоча і зі шкільних предметів не відстає. Він часто бере участь у різних олімпіадах. Але графік у Макара щільний, все розписано.
Макар вважає що космос, – це майбутнє всього людства, тому що рано чи пізно людям доведеться тікати з цієї планети далеко-далеко. Хлопець впевнений, що дослідження космосу – це основне і першорядне завдання.
Тетяна Мищенко, завідувачка патентно-технічного відділу
Більше про бібліотеку тут
Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter
Немає коментарів:
Дописати коментар