Сторінки

пʼятницю, 10 липня 2020 р.

Пунктир

Антуан де Сент-Екзюпері. 
         Мрійник, загублений у небі

Першій політ у дванадцять років нащадок рицарів Грааля здійснив  разом із льотчиком Жюлєм Ведрін. 
Навчання у  коледжах Франції та Щвейцарії, Парижська Академія мистецтв.  Його вабила література, але й небо не відпускало і у 1921-му він йде добровольцем  до винищувальної авіації, після травмування потрапляє до цивільної.  До цього ж часу відносяться й перші літературні спроби: оповідання «Пілот» («L'aviateur»), надруковане у  1926-му в  журналі «Срібний корабель», у 1929-му  в одному з найбільших паризьких видавництв побачив світ перший роман— «Пошта на Південь» («Courrier Sud»).
Друга Світова. Після капітуляції Франції – еміграція до Америки. Саме тут у Нью-Йорку у 1943 році вийшов його «Маленький принц», власноруч ілюстрований авторськими акварелями.  І ось майже 80 років ми звіряємось із власною відшуканою зіркою та серцем, що бачить.
Він підкорював й небо Північної Африці. Нагородження Воєнним хрестом Французької Республіки. Особисте життя мав відкрите та приховане. 
Такими є основні пунктири життя Антуана Марі Роже де Сент-Екзюпері.
Він прагнув небезпеки,  перед останнім польотом залишивши записку: «Якщо мене зіб'ють, я абсолютно ні про що не жалкую…».
У свої сорок чотири маючи безліч поранень та понівечень, продовжував літати не за правилами. Фахівцям й досі  не зрозуміло, як він стільки років підіймався у небо. Його рятували від загибелі неодноразово, але здається до тієї миті, коли він сам цього прагнув. 


«Всі дороги ведуть до людей».

«Господи, пошли мені не те, чого я хочу, а те, що мені справді потрібне. Навчи мене мистецтву маленьких кроків».

«Життя має зміст тільки у тому випадку, якщо день за днем обмінювати його на щось інше, ніж ти сам».

«Звісно, я схиляю голову перед Наукою. Але я схиляю голову й перед Мудрістю».

«Єдине, що має значення - це зусилля».

«Спостережливе лиш серце. Головного очима не побачиш».

«Справжня любов безкінечна: що більше віддаєш, тим більше маєш».

«Чиста логіка є загибель духу».

«Я кажу собі: людина помічає в світі лише те, що вже несе у собі».

(далі буде).

Киреев, Р. Антуан де Сент-Экзюпери:"Как вы я хотел, чтобы меня любили..." [Текст] / Р. Киреев // Наука и религия. - 2002. - Ст. 12. - С. 36-39.

Сент-Екзюпері, Антуан де. Цитадель [Текст] : роман / А. де Сент-Екзюпері ; пер. з фр. П. В. Таращук. - Харків : Фоліо, 2017. - 283 с.





Більше про бібліотеку тут
Ми в соціальних мережах: Facebook Twitter
Замовити книги можна тут

Немає коментарів:

Дописати коментар