Сторінки

четвер, 5 жовтня 2017 р.

Що читають бібліотекарі

Зануссі, Кшиштоф. Страта двійника: п’єси / К. Зануссі; пер. з пол. Л. В. Хворост; худож.-оформлювач В. М. Карасик. – Харків: Орбіта, 2016. – 202 с.

Якби мені не пощастило особисто зустрітися з Кшиштофом Зануссі на «Кіноасамблеї на Дніпрі» десь років зі п’ять тому, я б, мабуть, не стала читати його п’єси. Тим більше, що вони і не потрапляли мені на очі. Під час «Кіноасамблеї» режисер показав один із своїх короткометражних фільмів, який, чесно кажучи, не справив на мене особливого враження. 
Мені завжди здавалось, що все, що пише, знімає та говорить Кшиштоф Зануссі – це філософія двох індивідів – священиків та адвокатів. Його творчість пронизана думками та ідеями саме цих двох людських іпостасей та їх посланнями людству. Закон і справедливість, злочинність та покаяння, милосердя та смиріння гордині, любов та жалість – ось питання, які хвилюють автора і ними він хоче поділитися з усіма…
І ось потрапила до відділу його книга і мені стало цікаво, чим приваблюють людей численні фільми Зануссі, за які він має різноманітні престижні премії та є лауреатом багатьох кінофестивалів і чи насправді всі ці емоції втілені в цьому виданні.
До видання увійшли чотири п’єси Кшиштофа Зануссі, кожна з яких уперше перекладена українською, являє собою спробу художнього розв’язання тієї чи іншої непростої морально-філософської дилеми. Це може бути чесність проти брехні, як-от у «Неприступній», людська гідність проти підлості, як у «Передплаченому милосерді», вибір між любов’ю земною та небесною, як у «Внутрішніх голосах», чи між сумлінням та ілюзією вседозволеності, як у «Страті двійника».
Всі ці сумніви та переконання є у цьому збірнику п’єс. 
Загальнолюдська проблематика, порушена в цих творах, не залишить байдужим навіть найвибагливішого читача-інтелектуала, а гострі діалоги, влучно виписані антагоністичні характери і вправна драматургія спонукають замислитися над постановкою п’єс Кшиштофа Зануссі на українській сцені.
Я рекомендувала б людині, не байдужій до всього сказаного, обов’язково прочитати ці п’єси.


Тетяна Зайцева, провідний бібліотекар відділу документів з питань мистецтв 



 Більше про бібліотеку тут
 Ми в соціальних мережах:  Facebook Twitter
 Замовити книги можна тут

Немає коментарів:

Дописати коментар