Сторінки

вівторок, 29 грудня 2015 р.

19 років Дніпропетровському метро

Напередодні Нового року, 29 грудня 1995 року, у Дніпропетровську було відкрито метрополітен. Цієї події мешканці міста чекали понад 10 років. Дніпропетровський метрополітен нараховує 6 станцій, розташованих на одній лінії. Довжина її скаладає 7,8 км, час поїздки з кінця у кінець – 14 хвилин. Інтервал руху: 7-17 хвилин. Метрополітен працює з 5:35 до 23:00.
Дніпропетровський метрополітен є невизнаним найкоротшим метрополітеном у світі, оскільки у Книзі рекордів Гіннеса найкоротшим названо Катеринбурзький метрополітен, попри те, що на 1,7 км довший і на одну станцію більший ніж Дніпропетровський, однак час руху на ньому складає 12 хвилин 36 секунд.
До спорудження підземки в обласному центрі були залучені найбільші підприємства міста, будівельні і спеціалізовані організації області. Було розроблено чіткий план і визначено терміни здачі всіх об'єктів Дніпропетровського метрополітену. Вперше за останні року будівництво метро тривало форсованими темпами, на окремих об'єктах робото проводилися фактично цілодобово.
Спочатку планувалося, що всі станції першої черги метро повинні увічнити імена відомих революціонерів і вождів комунізму. Часи змінилися, і поспіхом з'явилися нові назви: "Комунарівська", "Проспект Свободи", "Заводська", "Металургів", "Метробудівників", "Вокзальна". Шість станцій з'єднують 7,8 кілометри шляху.
Дніпропетровське метро - одне з найбільш незвичайних та унікальних у всьому світі. У день метро користується не більше ніж 30 тисяч жителів. Метро планувалося для перевезення людей у заводські райони міста, однак зараз воно майже не користується попитом. На недобудованих станціях у центрі треба постійно відкачувати ґрунтові води, інакше центр міста може поступово сповзти під землю. Стелі станцій обросли вапняковим шаром, який загрожує перерости у сталактити.
1 листопада 2010 року стало відомо, що президент України доручив виділити на будівництво метрополітену 250 млн. грн. Також планується друга лінія, яка повинна з'єднати правий берег з лівим. Нову лінію метро побудують китайці. 28 лютого 2011 року відновилося будівництво станції "Центральна". Відкриття заплановане на кінець 2013 року.
Але, як бачимо, строки вже давно минули, і наразі, закінчується 2015 рік, а кінця будівництва метро не видно. Центр місті, як і 4 роки тому обнесений будівним парканом, за яким стирчать будівельні крани. Такий "витвір сучасного мистецтва" давно вже не дивує горожан, і є невід'ємною частиною сучасного міста.



 Більше про бібліотеку тут
 Ми в соціальних мережах: Vkontakte Facebook Twitter





Немає коментарів:

Дописати коментар