Сторінки

понеділок, 14 серпня 2023 р.

Пунктир

Януш Вишневский: «Час – найкоштовніший подарунок…»

 

Епіграф на його веб-сторінці: «Боже, допоможи мені бути таким, яким мене вважає мій собака». Іронія, довірливість, доброта – так.
Він отримав майже двадцять тисяч електронних листів-відгуків після першої частини свого всесвітнього бестселеру – роману «Самотність у мережі» та відверто намагався на всі відповісти. Роман вийшов автобіографічним за багатьма збігами та сюжетними лініями.
До речі, продовження «Самотності» вийшло в Україні на два тижні раніше ніж у Польщі під назвою «Зміщення спектру».
Він – моряк дальнього плавання, доктор хімічних, фізичних наук та інформатики. Співавтор першої комп'ютерної програми в світі для автоматичного створення AutoNom систематичних назв органічних сполук. За власним ствердженням: «Наука для нього – дружина, а література – коханка».
Польський письменник Януш Вишневський, який поміняв тридцять років заможного життя у Німеччині на будинок в Гданську в двохстах метрах від моря, у «Пунктирі».

 

«А ти знаєш, що спільне читання книг вголос пов'язує людей міцніше, ніж сумісна виплата кредиту?»
 
«Будь мудрішим за інших і не показуй їм цього...».
 
«Бувають такі моменти, коли біль настільки сильний, що неможливо дихати».
 
«Важливо мати когось, за ким нудьгуєш».
 
«Джаз – це помста негрів білим за рабство».
 
«Завжди, коли телефон не дзвонить, я знаю, що це ти…».


«Навіщо людям психотерапевт? Краще частіше ходити до перукаря».
 
«Раптом так тихо стало в світі моєму без тебе…»
 
«Іноді нам здається, що ми знаємо про людину все. Досить уважніше до нього придивитися – і нам відкриються його таємниці, страхи, страждання. Але правда про людину прихована від наших очей, вона ховається в самоті чотирьох стін, у тиші пізнього вечора».
 
«…свого часу священника Яна Твардовського запитали, як треба доглядати любов. Він відповів так: «Як і за дитиною, щоб вона не замерзла, не забешкетувала і не втекла».
 
«Час – найдорожчий подарунок, який тільки можна отримати від іншої людини».
 

Фото: https://de.wikipedia.org/wiki/Janusz_Leon_Wi%C5%9Bniewski
 
Джерела:
 
Вишневский, Януш Леон. Любовница : рассказы / Я. Л. Вишневский. – СПб. : Азбука-классика, 2007. – 224 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Одиночество в Сети : роман / Я. Л. Вишневский ; пер. Л. Цывьяна. – СПб. : Азбука-классика, 2008. – 400 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Повторение судьбы : роман / Я. Л. Вишневский ; Пер. с польск. Л. Цывьяна. – СПб. : Азбука-классика, 2007. – 320 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Мартина и другие рассказы о любви / Я. Л. Вишневский, М. Маковский, Р. Палька-Смагожевская. – СПб. : Азбука-классика, 2008. – 192 с.
 
Вишневский, Януш Леон. На Фейсбуке с сыном (сюрреалистическая история) / Я. Л. Вишневский. – М. : АСТ, 2014. – 384 с. – Пер. с польс.
 
Вишневский, Януш Леон. Приток крови = Ukrwienie / Я. Л. Вишневский. – М. : АСТ, 2014. – 192 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Повторение судьбы : роман / Я. Л. Вишневский. – СПб. : Азбука-классика, 2008. – 320 с.
 
Вишневский, Януш Леон. Триптих: Одиночество в Сети / Я. Л. Вишневский. – СПб. : Азбука-классика, 2008. – 512 с
 
Вишневский, Януш Леон. 188 дней и ночей / Я. Л. Вишневский, М. Домагалик ; пер. с пол.: Ю. Чайникова, Э. Э. Гараевой. – СПб. : Азбука-классика, 2010. – 350 с.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар